Wat is Dry Needling?

Dry Needling is een nieuwe behandelmethode van de fysiotherapeut. Door middel van een speciale techniek worden pijnlijke stukken in de spier aangeprikt, waardoor de spier snel en langdurig ontspant. Er wordt geprikt met naalden die ook gebruikt worden in de acupunctuur. Dryneedling behandelt echter een triggerpoint in een spier en geen energiebaan in de huid, zoals acupunctuur dat beoogt. Een triggerpoint is een drukpijnljke plek in de spier, die naast plaatselijke drukpijn ook pijn op afstand veroorzaakt. Wij zoeken deze triggerpoints op en behandelen ze met een naaldje.

Hoe werkt Dry Needling?

Het inbrengen van het naaldje voelt u niet of nauwelijks. Zodra het triggerpoint geraakt wordt, spant de spier zich even kort aan en voelt u een soort krampgevoel. Meteen daarna ontspant de spier, en kunt u zich al beter bewegen. Een triggerpoint kan verschillende ontstaanswijze hebben:

• overbelasting;
  • een acuut verkeerde beweging;
  • lokale beschadiging zoals een scheurtje e.d.;
  • slaaptekort;
  • stress;
  • verkeerde houding.

Onderdeel van fysiotherapie

Er zijn geen kosten verbonden aan deze behandeling, het maakt deel uit van de gewone fysiotherapie behandeling. In onze praktijk zijn drie fysiotherapeuten gecertificeerd om deze behandeling toe te passen. U kunt dit zien op de site www.dryneedling.nl waar ook veel informatie is te vinden. Ook hebben wij een speciale folder over deze therapie, deze is te verkrijgen in de praktijk.

Afspraak maken?

Wilt u meer informatie over Dry Needling of een afspraak maken voor een behandeling? Vul ons contactformulier in of bel ons op 058-2130478.

Rengerslaan 2A
8917 DD Leeuwarden

Volg ons!

United Kingdom Bookmaker CBETTING claim Coral Bonus from link.